Vi anser att bland det viktigaste du och ditt team kan göra för att lyckas samarbeta effektivt i den hybrida världen är att strukturera och visualisera era processer digitalt. Det digitala behöver hålla samman arbetet när vi vill vara flexibla mellan kontor och hemmet.
På grund av kunskapsbrist i tekniken och en avsaknad av gemensamma arbetssätt leder nya digitala verktyg dessvärre ofta till frustration, haltande samarbeten och i förlängningen bristfälliga resultat. Under denna veckas Workflow LIVE "Team Workflow i Microsoft Teams" gick vi igenom grunderna i hur du och dina kollegor kan samarbeta effektivare i Teams. Några av de saker vi pratade om var:
- Metodik och teknik i Microsoft Teams - hubben för samarbete.
- Hur ni skapar vattentäta team- och kanalstrukturer för öppen kommunikation (chatt/inlägg) och fildelning (SharePoint).
- Hur ni skapar tydliga att-göra-strukturer i Planner och ökar er genomförandekraft.
- Hur ni definierar riktlinjer för effektiv kommunikation (inklusive möten).
- Hur ni skapar balans mellan behov av tillgänglighet och individuellt fokuserat arbete.
Missade du livesändningen? Inga problem! Vi spelar in varje tillfälle av Workflow LIVE så att du kan se den inspelade versionen här.
Workflow LIVE är framtaget för att ge dig möjligheten att utveckla och förbättra ditt självledarskap och hur du samarbetar med dina kollegor. Workflow LIVE är återkommande, berör ett nytt tema varje vecka, och är helt kostnadsfria för dig att delta på. Se schemat för kommande veckor och anmäl dig till nästa Workflow LIVE.